Bejelentkezés vagy Reg!


USER:
PASS:

 
 
Fórumok
- Első Magyar AudiKlub - :: Fórumok :: AudiKlub Fórum :: Fórum
 
<< Előző téma | Következő téma >>
Építő kocka
Oldal:  1 [2] 3 ... 207 208 209
Moderátorok: Po-Béla, emiklos, poison, Zolee78, audiklub, lipy
Szerző Üzenet
Temfy
2016.05.24 - 07:04
Regisztrált tag #9015
Regisztrált: 2016.02.02 - 09:03
Üzenetek: 4
Üdv érdeklődnék hogy vw vr6 2.8 ra milyen audi front hajtásos váltót tudnék felrakni minél kevesebb faragással?
Vissza az elejére
matlukaudi
2016.02.27 - 16:55
Siófok

Regisztrált tag #68
Regisztrált: 2010.07.02 - 16:16
Üzenetek: 1395
Mostanában igen ritkán lépek be, ma megtettem, erre pont meg is voltam említve
Köszi Balage !
Van még ilyen lemezem ha érdekel, de a posta macerás, személyesen kéne valakivel eljuttatni Siófokról a célba.
Ha érdekel, keress mailban : matluka kukac frimel hu vagy telefonon 20-464-37-8egy



Ágoston -- Audi 200 LPG -- Audi 80 Quattro LPG -- Audi 100 Avant LPG --
Vissza az elejére
Balage
2016.02.26 - 11:23
Budapest

Regisztrált tag #43
Regisztrált: 2010.06.30 - 13:54
Üzenetek: 718
Muthe írta ...

Ezért vagyok itt, hogy előbb kérdezzek viszont valahol olvastam, és talán te irtad hogy alu blokk védő van a kocsin Na az érdekelne még. Honnan hol mennyiért.

Itt az oldalon van egy lassan 16-18-éve valóban őstag srácotok, MatlukAudi Ágoston, egyenes, jó és értelmes arc, Ő tőle vettem anno sima vastag alumínium körmös-lemezt, és saját magam ráfaragtam a bölcső alá, gyakorlatilag az eredeti műanyag védőburkolattól még nagyobb felületre! Hegesztettem alá egy bordavázat, mert rommá-törtem a V6-os karter-deknijét többször is!

R32_A3_8p_24V Quattro
Vissza az elejére
Muthe
2016.02.25 - 08:04
Bp. 18.ker

Regisztrált tag #1017
Regisztrált: 2011.06.22 - 07:04
Üzenetek: 136
Balage írta ...

Muthe írta ...

kérdés hogy a lengés csillapító az melyikhez legyen? úgy értem hogy ugye a rugó az pl. 2.5 V6, gondolom akkor a telót is ahhoz a blokkal szerelt típushoz kell nézzem? ma voltam bent boltban a rugó darabja 10 eFt új kayaba a 2.5-öshöz, létezik hátra erősített rugó is ami nem az S-line-os hanem gyári magasság. a csillapítók meg 14'500 Ft/ darab Sachs. Tehát veszem a 2.5-ös rugókat előre, az erősitettet hátra, plusz az új gátlók (amik nem tudom még melyikhez való legyen) plusz a pogácsák. és ez nagyjából ennyi. ködzönöm a segítséget.

Szerintem nincs jelentősége, bár veheted Avanhoz, az vélhetően még erősebb!! Vedd a megerősítetthez pároztatott gátlókat, ha van így egyáltalán ez a történet definiálva! Erős új rugókkal, gázos gátlókkal, úgy fog állni a kocsid, hogy nyugodtan tehetsz rá 215/55R16-os (235/45R17 Đ=643-as) vagy ennek megfelelő (a gyárinál nagyobb) átmérőjű gumikat, és úgy fogod érezni, hogy már nem félsz a gödröktől kátyúktól, földutaktól! Đ-643mm-t ET45-ön 7,5coll-szélességben vagy annál kijjebb osztó (ET42-ET40-ET38) felniken tudod produkálni, ha elég erős a motorod, ezzel az átmérővel, gyönyörűen közlekedhetsz, és formailag kitöltöd a sárhányóíved! Továbbá sehol nem fogsz beleérni semmibe, sőt a gumid sem a sárhányóívedbe! ;-) De vigyázz mert 8-coll szélességű felnivel, ekkora átmérőben, ET35 hátul már határeset lesz, tehát csak ésszel, inkább kérdezz mielőtt cselexxxel!)


Ezért vagyok itt, hogy előbb kérdezzek viszont valahol olvastam, és talán te irtad hogy alu blokk védő van a kocsin Na az érdekelne még. Honnan hol mennyiért.

"Turbo lag is that short period of time when the car next to you thinks they are going to win."
Vissza az elejére
Balage
2016.02.24 - 18:39
Budapest

Regisztrált tag #43
Regisztrált: 2010.06.30 - 13:54
Üzenetek: 718
Muthe írta ...

kérdés hogy a lengés csillapító az melyikhez legyen? úgy értem hogy ugye a rugó az pl. 2.5 V6, gondolom akkor a telót is ahhoz a blokkal szerelt típushoz kell nézzem? ma voltam bent boltban a rugó darabja 10 eFt új kayaba a 2.5-öshöz, létezik hátra erősített rugó is ami nem az S-line-os hanem gyári magasság. a csillapítók meg 14'500 Ft/ darab Sachs. Tehát veszem a 2.5-ös rugókat előre, az erősitettet hátra, plusz az új gátlók (amik nem tudom még melyikhez való legyen) plusz a pogácsák. és ez nagyjából ennyi. ködzönöm a segítséget.

Szerintem nincs jelentősége, bár veheted Avanhoz, az vélhetően még erősebb!! Vedd a megerősítetthez pároztatott gátlókat, ha van így egyáltalán ez a történet definiálva! Erős új rugókkal, gázos gátlókkal, úgy fog állni a kocsid, hogy nyugodtan tehetsz rá 215/55R16-os (235/45R17 Đ=643-as) vagy ennek megfelelő (a gyárinál nagyobb) átmérőjű gumikat, és úgy fogod érezni, hogy már nem félsz a gödröktől kátyúktól, földutaktól! Đ-643mm-t ET45-ön 7,5coll-szélességben vagy annál kijjebb osztó (ET42-ET40-ET38) felniken tudod produkálni, ha elég erős a motorod, ezzel az átmérővel, gyönyörűen közlekedhetsz, és formailag kitöltöd a sárhányóíved! Továbbá sehol nem fogsz beleérni semmibe, sőt a gumid sem a sárhányóívedbe! ;-) De vigyázz mert 8-coll szélességű felnivel, ekkora átmérőben, ET35 hátul már határeset lesz, tehát csak ésszel, inkább kérdezz mielőtt cselexxxel!)

R32_A3_8p_24V Quattro
Vissza az elejére
Muthe
2016.02.18 - 22:52
Bp. 18.ker

Regisztrált tag #1017
Regisztrált: 2011.06.22 - 07:04
Üzenetek: 136
Balage írta ...

Távol-álljon tőlem, hogy bárkit is lefitymálóan ítéljek meg.... Veled sem tenném! Megerősített futóműhöz szükséges új lengéscsillapítókat össze lehet vadászni olcsóbb webshop-okban már ~80.000.FT-ért! A hátsók érthetetlen módon drágábbak lesznek mint az első gátlók, de ezt fogadd el! Súlyosabb A4-b5 használt spirálrugóit mind a4 db-ot összevadászhatod 20-24.Ezer Forintból, hülye-gyerekektől, akik azt hiszik hogy baromi jó b5-re az ültetés, és szabadulnak a gyári garnitúrájuktól! Jó dolgod van mert 2002-2003-as b5-ösöket is bőszen ültetgetnek, úgyhogy 15-éves alig 200.Ezer Km-es spirálrugót is találhatsz! A rugótányér-emelő az valóban költséges marhaság, és itthon mint a fehér holló, nem fogsz találni! Első kettő alu-öntvényből hátsó kettő baromi erős formára öntött, műagyag-gumi- származékból készült... 40Ezer Ft-körül biztos be tudod hozni Ebay-ról! Ezen túl ha még süllyedésgátlást akarsz, "paraszt módra" (nyugi magamra értettem) akkor párszáz-forintos spirálrugó-merevítő mehet bele, (itt rajtam kívül, ezért mindenki meg fog köpködni, de ne törődj velük... ;-)

Íme a paraszt-keményítés ami azért emel is amennyiben nem engedi összenyomódni a rugeszt!


Muthe írta ...

Sajnálom hogy csalódást okoztam ...

"Receptúra a következő; 2,5TDI vagy 2,8 V6- újszerű barna-sárga-kódos rugók, "megerősített futóművű" b5-öshöz, új gázos gátlókkal, és a túlültetett futómű-tuningból ismeretes, rugóemelő tányérokkal alápakoltan +20mm-es kiemelésekkel, valóban allroad-külsőt kaphatsz! Ez plug&play játék, én csak eredeti germán emelő-pogácsát tudtam venni, Németországból rendelve, az itthoni kalapáccsal vésővel faragó sufnis srácok számára totál ismeretlen gyártmányként! (Meg kell jegyeznem, nem olcsó alkatrész, ha kell, cikkszámot tudok küldeni)!"

Hát ez marhára nem 40'000 Ft-nak hangzik. mert az tényleg nem lenne sok. de a 140eFt az már nem hangzik annyira jól. viszont ha annyit irtál volna a kételkedésemre, hogy "figyelj, az a 20mm-es pogácsa + az alkatrészek nem csak 2 cm-t fog emelni hanem 4~5 cm-t", akkor máris másképp néz ki.
Ennyi, ettől függetlenül, megpróbálom majd ezt a dolgot valahogy megoldani. Azért köszönöm a tippeket és tanácsokat, mindenkitől, amit lehet megfogadok belőle.




kérdés hogy a lengés csillapító az melyikhez legyen? úgy értem hogy ugye a rugó az pl. 2.5 V6, gondolom akkor a telót is ahhoz a blokkal szerelt típushoz kell nézzem? ma voltam bent boltban a rugó darabja 10 eFt új kayaba a 2.5-öshöz, létezik hátra erősített rugó is ami nem az S-line-os hanem gyári magasság. a csillapítók meg 14'500 Ft/ darab Sachs. Tehát veszem a 2.5-ös rugókat előre, az erősitettet hátra, plusz az új gátlók (amik nem tudom még melyikhez való legyen) plusz a pogácsák. és ez nagyjából ennyi. ködzönöm a segítséget.

"Turbo lag is that short period of time when the car next to you thinks they are going to win."
Vissza az elejére
Balage
2016.02.18 - 18:03
Budapest

Regisztrált tag #43
Regisztrált: 2010.06.30 - 13:54
Üzenetek: 718
Távol-álljon tőlem, hogy bárkit is lefitymálóan ítéljek meg.... Veled sem tenném! Megerősített futóműhöz szükséges új lengéscsillapítókat össze lehet vadászni olcsóbb webshop-okban már ~80.000.FT-ért! A hátsók érthetetlen módon drágábbak lesznek mint az első gátlók, de ezt fogadd el! Súlyosabb A4-b5 használt spirálrugóit mind a4 db-ot összevadászhatod 20-24.Ezer Forintból, hülye-gyerekektől, akik azt hiszik hogy baromi jó b5-re az ültetés, és szabadulnak a gyári garnitúrájuktól! Jó dolgod van mert 2002-2003-as b5-ösöket is bőszen ültetgetnek, úgyhogy 15-éves alig 200.Ezer Km-es spirálrugót is találhatsz! A rugótányér-emelő az valóban költséges marhaság, és itthon mint a fehér holló, nem fogsz találni! Első kettő alu-öntvényből hátsó kettő baromi erős formára öntött, műagyag-gumi- származékból készült... 40Ezer Ft-körül biztos be tudod hozni Ebay-ról! Ezen túl ha még süllyedésgátlást akarsz, "paraszt módra" (nyugi magamra értettem) akkor párszáz-forintos spirálrugó-merevítő mehet bele, (itt rajtam kívül, ezért mindenki meg fog köpködni, de ne törődj velük... ;-)

Íme a paraszt-keményítés ami azért emel is amennyiben nem engedi összenyomódni a rugeszt!


Muthe írta ...

Sajnálom hogy csalódást okoztam ...

"Receptúra a következő; 2,5TDI vagy 2,8 V6- újszerű barna-sárga-kódos rugók, "megerősített futóművű" b5-öshöz, új gázos gátlókkal, és a túlültetett futómű-tuningból ismeretes, rugóemelő tányérokkal alápakoltan +20mm-es kiemelésekkel, valóban allroad-külsőt kaphatsz! Ez plug&play játék, én csak eredeti germán emelő-pogácsát tudtam venni, Németországból rendelve, az itthoni kalapáccsal vésővel faragó sufnis srácok számára totál ismeretlen gyártmányként! (Meg kell jegyeznem, nem olcsó alkatrész, ha kell, cikkszámot tudok küldeni)!"

Hát ez marhára nem 40'000 Ft-nak hangzik. mert az tényleg nem lenne sok. de a 140eFt az már nem hangzik annyira jól. viszont ha annyit irtál volna a kételkedésemre, hogy "figyelj, az a 20mm-es pogácsa + az alkatrészek nem csak 2 cm-t fog emelni hanem 4~5 cm-t", akkor máris másképp néz ki.
Ennyi, ettől függetlenül, megpróbálom majd ezt a dolgot valahogy megoldani. Azért köszönöm a tippeket és tanácsokat, mindenkitől, amit lehet megfogadok belőle.



[ Módosítva 2016.02.18 - 18:12 ]

R32_A3_8p_24V Quattro
Vissza az elejére
Muthe
2016.02.17 - 09:38
Bp. 18.ker

Regisztrált tag #1017
Regisztrált: 2011.06.22 - 07:04
Üzenetek: 136
Balage írta ...

Muthe írta ...

köszönöm is a tanácsot, viszont a kiemelésről nem mondtam le, mert ez tényleg vicc, viszont akiket itt lejjebb ajánlottatok az ültetni vágyó kollégának, azok nem tudnák nekem is meg csinálni esetleg hogy picit hosszabb legyen a rugó, ezáltal egy picit magasabb? mert amit te irtál az egy picit drágának hangzott, azért a kemény 2cm-ért, és azt is nehezen értem, hogy ennél nagyobb kiemelést már mindenféle alkatrész tönkre vágásával honorál az autó.

Bocs azt hittem, hogy láttad már alulról az autód, vagy aknából vagy emelőn, és az általános szintű fizika-, illetve mechanika, bizonyos alapszabályaival is tisztában lehetsz! Feltételezésem tévesnek bizonyult! Sorry! Hosszú história lenne elmesélni a féltengely-kosár-törés esetét Tóth Marival, ha nem Mikszáthon nevelkedtél! Épp így egyszerű és mégis bonyolult a féltengely-csapágyak térben határolt mozgási geometriájának-, illetve panhard-rúdak, és kanyarstabilizátorok, lengőkarok, és gömbfejek adott méretétől függő- és a futómű gömbcsuklós elvének határait átlátnod, ha még nem jártál az autód alatt! Így azt sem értheted, hogy a +2,2cm-es emelés a rugótornyon, sokkal jelentősebb alakváltozás az összenyomott rugóval együttesen összeszerelt futóműnél, mint egy szimpla és kiszámítható "emelés"! A kasztnin többet emel, ránézésre min. további+4-5cm-ert, de felesleges is ragoznom, ha egy 40.000.Ft-os tétel "picit drágának" hangzik az olvasatodban, egy ilyen műfaj tekintetében! Ha egy ilyen történetre, munkadíjon kívül nincs 100-140.Ezer forintod alaphangon, akkor csak maradj az elméleti hangosan gondolkodás útvesztőjében, vagy fogadd el, hogy egy használati értékben jó-, de kereskedelmi és eszmei vonatkozásban, fabatkát-sem-érő vassal szemben támasztasz, nevetségesen naív követelményeket! Teszed ezt egy olyan ország távoli bugyrából, amely ország népességének igénye, és úthálózatának minősége, sosem volt a szóban-forgó konszern fejlesztőmérnökeinek célkeresztjében, sőt még alternatív itinerként sem volt megfogalmazva nekik soha! Innentől kezdve bármit teszel, kimeríti a sufni-tuning fogalmát, ergo, két szőrös colos deszkadarabot is befaraghatsz a spirálrugók közé vagy alá felemelt állapotban, max eltöröd a fát, vagy feszültség alatt a rugóacélt is! ) Hajrá Fiatalság, hajárF


Sajnálom hogy csalódást okoztam azzal, hogy nem tudok mindent, mivel a sors nem úgy hozta hogy az legyek, és azzal foglalkozhassak amivel szeretnék. Viszont ez egy picit lealacsonyító megjegyzés volt de mindegy....csak azért mert be mászok a kocsi alá(amire sajnos ritkán van lehetőségem) még nem látok át minden működési elvet, mivel még nem szedtem szét annyiszor mint te. Bocsi. Még mindig nem tudok konkrét, de még körül-belüli összeget sem ezekre az alkatrészekre, amiket le írtál:

"Receptúra a következő; 2,5TDI vagy 2,8 V6- újszerű barna-sárga-kódos rugók, "megerősített futóművű" b5-öshöz, új gázos gátlókkal, és a túlültetett futómű-tuningból ismeretes, rugóemelő tányérokkal alápakoltan +20mm-es kiemelésekkel, valóban allroad-külsőt kaphatsz! Ez plug&play játék, én csak eredeti germán emelő-pogácsát tudtam venni, Németországból rendelve, az itthoni kalapáccsal vésővel faragó sufnis srácok számára totál ismeretlen gyártmányként! (Meg kell jegyeznem, nem olcsó alkatrész, ha kell, cikkszámot tudok küldeni)!"

Hát ez marhára nem 40'000 Ft-nak hangzik. mert az tényleg nem lenne sok. de a 140eFt az már nem hangzik annyira jól. viszont ha annyit irtál volna a kételkedésemre, hogy "figyelj, az a 20mm-es pogácsa + az alkatrészek nem csak 2 cm-t fog emelni hanem 4~5 cm-t", akkor máris másképp néz ki.
Ennyi, ettől függetlenül, megpróbálom majd ezt a dolgot valahogy megoldani. Azért köszönöm a tippeket és tanácsokat, mindenkitől, amit lehet megfogadok belőle.

"Turbo lag is that short period of time when the car next to you thinks they are going to win."
Vissza az elejére
menci76
2016.02.16 - 22:49
menci76
Regisztrált tag #8882
Regisztrált: 2015.11.26 - 23:28
Üzenetek: 5
Balage írta ...


menci76 írta ...






Köszi, Balage:) Néztem már a videóiból párat, ezeket még pont nem láttam eddig. Eléggé ütős lett a cucc, bizalomgerjesztő. Ennek a formának kb így kell mennie. Tamást keresni fogom:)

Audi coupé 1.9 GT 5S 1981
Audi coupé 2.2 GT 5E 1984
Vissza az elejére
Balage
2016.02.15 - 10:20
Budapest

Regisztrált tag #43
Regisztrált: 2010.06.30 - 13:54
Üzenetek: 718
Elég elvetemültnek, és elszántnak tűnsz, úgyhogy némi segítséget adnék! Ezen az oldalon, ugyan már régen láttam a srácot, illetve (T.Biro) bejegyzését, de létezik valahol Kecskemét környékén ez a fickó, aki őszinte és talán megkörnyékezhető, ráadásul, pont egy kocka GT-qp quattro-sítását csinálta végig, önzetlen barátai segítségével! Előbb egy visító kompresszort tolt fel az 5-hengeres 2.2 injektoros gurgulátorra, majd, kevés lett a front-hajtás, és tovább bonyolódott az ügye! Emlékeim szerint egy kocka 80-kotrit vásárolt donorként, és végig csinálta amit Te tervezel! ;-) Alább néhány linkje, a videó-megosztó portálon, tanulságos! Láthatod ahogy teszteli a friss quattro-hajtását is! Bíró Tamás, pontos itteni nick-nevére már nem emléxem, de a FB-n fent van!
https:// www.facebook.com/ tbiro.audi?fref=ts
Szerintem beszélj vele, mert autentikusabb hangot, az övénél, hirtelen nem tudnék neked javasolni!
LINK

LINK

LINK

menci76 írta ...

Na, tehát. Itt biztosan nem kell magyarázni, hogy milyen az, amikor kell valami. Kell valami, AZ a valami és ÚGY, ahogyan megálmodtad. Szóval ez az én első autóm -20 éve-, amit még nagyon sokáig meg szeretnék tartani. Főleg az anyagiak miatt nem szeretnék mellé(jük) még egyet, viszont úgy érzem, hogy kell egy quattro. Turbóval.
Hajdanán már elkezdtem tuningolni, a bódé át lett kicsit szabva, gyakorlatilag a három ajtón kívül minden elem. A motor csak egy gyűrűzést kapott. "Befejezve" azért nem lett, mert kellett az autó közlekedni. És igen, hajlandó vagyok megint elölről belevágni az egészbe, még mélyebben. Tudom milyen kosárból összerakni egy járművet, egy szőnyegporoló állvány és csörlő segítségével beemelni az öthengerest a helyére, téglabakokon álló kasztni alá feltenni egyedül az ötös váltót, vagy tetőt cserélni, esetleg egy komplett kasztnit... Amit egyszer megalkottak, meg lehet még egyszer. Meg még egyszer...:)
Minden eddigi és ezutáni segítséget köszönök. Esetleg tudtok üzletet, ahol be lehet szerezni quattrohoz futómű alkatrészeket?





[ Módosítva 2016.02.15 - 10:21 ]

R32_A3_8p_24V Quattro
Vissza az elejére
menci76
2016.02.14 - 22:24
menci76
Regisztrált tag #8882
Regisztrált: 2015.11.26 - 23:28
Üzenetek: 5
Lorka írta ...

menci76 írta ...

Sziasztok!
Ha nincs gondja az embernek (vagy nem elég), akkor csinál magának.
Szóval. B2 80as Coupé quattrosítással kapcsolatban érdekel minden. Kardánalagutat kell-e bővíteni, a segédkerethez illetve a rugóstagnál kell-e variálni az alján, mik a kompatibilis alkatrészek a ritka gyáriak helyett stb.
Köszi:)

Olvasd el lejjebb Joey hozzászólását. Esetleg kissé nehezebb lesz értelmezni, de a lényege, hogy: nem érdemes. Akkora macera, hogy szakértelem, rutin és komoly műszaki háttér nélkül esélytelen a siker. Más a padlólemez, a csomagtér belseje, a tank, ésatöbbi, stb. Szerintem egyszerűbb egy akármilyen lepukkant kotró kupét szerezni (vagy maga a donor) és azt felújítani. Sztem árban nem lehet különbség és akkor minden stimmelni fog, a bölcső bekötési pontok, futómű bekötési pontok, diffi felfüggesztési pontok, stb. Nem lesz meglepetés...
Olvass vissza, ezt a témát időnként már többször is fölvetették...


Elkezdtem olvasni a végétől ezt a topicot de a 170. oldal körül megakadt és sehogyan sem tudtam megnyitni. Végül is az elejétől felkattintgattam és csak sikerült elolvasni az egészet, amiben találtam is okosságokat.
Na, tehát. Itt biztosan nem kell magyarázni, hogy milyen az, amikor kell valami. Kell valami, AZ a valami és ÚGY, ahogyan megálmodtad. Szóval ez az én első autóm -20 éve-, amit még nagyon sokáig meg szeretnék tartani. Főleg az anyagiak miatt nem szeretnék mellé(jük) még egyet, viszont úgy érzem, hogy kell egy quattro. Turbóval.
Hajdanán már elkezdtem tuningolni, a bódé át lett kicsit szabva, gyakorlatilag a három ajtón kívül minden elem. A motor csak egy gyűrűzést kapott. "Befejezve" azért nem lett, mert kellett az autó közlekedni. És igen, hajlandó vagyok megint elölről belevágni az egészbe, még mélyebben. Tudom milyen kosárból összerakni egy járművet, egy szőnyegporoló állvány és csörlő segítségével beemelni az öthengerest a helyére, téglabakokon álló kasztni alá feltenni egyedül az ötös váltót, vagy tetőt cserélni, esetleg egy komplett kasztnit... Amit egyszer megalkottak, meg lehet még egyszer. Meg még egyszer...:)
Minden eddigi és ezutáni segítséget köszönök. Esetleg tudtok üzletet, ahol be lehet szerezni quattrohoz futómű alkatrészeket?


Audi coupé 1.9 GT 5S 1981
Audi coupé 2.2 GT 5E 1984
Vissza az elejére
Balage
2016.02.14 - 18:17
Budapest

Regisztrált tag #43
Regisztrált: 2010.06.30 - 13:54
Üzenetek: 718
Muthe írta ...

köszönöm is a tanácsot, viszont a kiemelésről nem mondtam le, mert ez tényleg vicc, viszont akiket itt lejjebb ajánlottatok az ültetni vágyó kollégának, azok nem tudnák nekem is meg csinálni esetleg hogy picit hosszabb legyen a rugó, ezáltal egy picit magasabb? mert amit te irtál az egy picit drágának hangzott, azért a kemény 2cm-ért, és azt is nehezen értem, hogy ennél nagyobb kiemelést már mindenféle alkatrész tönkre vágásával honorál az autó.

Bocs azt hittem, hogy láttad már alulról az autód, vagy aknából vagy emelőn, és az általános szintű fizika-, illetve mechanika, bizonyos alapszabályaival is tisztában lehetsz! Feltételezésem tévesnek bizonyult! Sorry! Hosszú história lenne elmesélni a féltengely-kosár-törés esetét Tóth Marival, ha nem Mikszáthon nevelkedtél! Épp így egyszerű és mégis bonyolult a féltengely-csapágyak térben határolt mozgási geometriájának-, illetve panhard-rúdak, és kanyarstabilizátorok, lengőkarok, és gömbfejek adott méretétől függő- és a futómű gömbcsuklós elvének határait átlátnod, ha még nem jártál az autód alatt! Így azt sem értheted, hogy a +2,2cm-es emelés a rugótornyon, sokkal jelentősebb alakváltozás az összenyomott rugóval együttesen összeszerelt futóműnél, mint egy szimpla és kiszámítható "emelés"! A kasztnin többet emel, ránézésre min. további+4-5cm-ert, de felesleges is ragoznom, ha egy 40.000.Ft-os tétel "picit drágának" hangzik az olvasatodban, egy ilyen műfaj tekintetében! Ha egy ilyen történetre, munkadíjon kívül nincs 100-140.Ezer forintod alaphangon, akkor csak maradj az elméleti hangosan gondolkodás útvesztőjében, vagy fogadd el, hogy egy használati értékben jó-, de kereskedelmi és eszmei vonatkozásban, fabatkát-sem-érő vassal szemben támasztasz, nevetségesen naív követelményeket! Teszed ezt egy olyan ország távoli bugyrából, amely ország népességének igénye, és úthálózatának minősége, sosem volt a szóban-forgó konszern fejlesztőmérnökeinek célkeresztjében, sőt még alternatív itinerként sem volt megfogalmazva nekik soha! Innentől kezdve bármit teszel, kimeríti a sufni-tuning fogalmát, ergo, két szőrös colos deszkadarabot is befaraghatsz a spirálrugók közé vagy alá felemelt állapotban, max eltöröd a fát, vagy feszültség alatt a rugóacélt is! ) Hajrá Fiatalság, hajárF

R32_A3_8p_24V Quattro
Vissza az elejére
albertt
2016.02.01 - 19:46
Dunavarsány

Regisztrált tag #1224
Regisztrált: 2011.10.27 - 20:06
Üzenetek: 127
Köszönöm az infókat!
használtat tehát nem, de ez a rugózsugorítás nekem sok. Az igazság az, hogy tudom hol a motor az autóban, sőt, olajat is töltök bele, de ennél többre én nem vállalkozom vele... (egyszer kereket is cseréltem!)

A szerelőkkel kiválasztunk valami jobb cuccot alá, aztán megcsinálják. Azért érdeklődtem, mert az persze nem mindegy, hogy mennyi lesz a vége...
Mindenesetre kinyomtatom a leveled a leírásokkal, hátha a szakik mégis rábeszélnek arra a lehetőségre.
Vissza az elejére
Muthe
2016.02.01 - 08:47
Bp. 18.ker

Regisztrált tag #1017
Regisztrált: 2011.06.22 - 07:04
Üzenetek: 136
Balage írta ...

Muthe írta ...

Persze Nem mocsarat akarok járni vele, viszont hogy egy kisebb földes úton kevés legyen a kocsi, azt már nem viselem el. meg ha van egy pici hó, akkor is küszködni kelljen. És ami miatt neked is kotród van, hogy egy pici nedvesség, és már a 110 ló is 3-ig kapar. na ez kiborít. És én pedig szeretnék egy kb. 180 pacit kihozni, de ahhoz már kell az a másik 2 kerék is hogy dolgozzon. Igazából ennyi. De sikerült le beszélni, úgyhogy még sok sok hónap/év gyűjtögetés vár rám, viszont ha lesz is quattro, akkor is kell rajta magasítanom, mert ez röhej amit ez a típus produkál.

Én pont az elmúlt időszakban készültem el az autó kiemelésével, előbb egy mulatságos bokorugró allroad-ot sikerült az A4-b5-ből csinálnom, aztán átálltam egy formailag kvázi gyári hasmagasságra, (mert korábban porig ültetett b5- alkalmatlan volt a fővárosi tempós használatra, ez a bokorugró flash, viszont design-ként idétlen külsőt kölcsönzött a kis-Audinak)! Így ezzel a bitang megerősített futóművel, szinte decimális helyett-, centiméterekben alig mérhető rugóutas beépítéssel, kvázi nagyon jóízűeket lehet már autózni, /50-es 17collos gumikon is! Hibátlan csak kicsit- nagyon sportos, kőkemény, és valóban azoknak való, akik szeretik érezni a kapcsolatot útjuk során végig az aszfalttal!
Szerintem b5-kotrira sokat nem kell gyűjtened, fillérekért megkapod, boldog boldogtalan veszi ezeket bagóért! Talán ez az első- és utolsó A4-es széria, ami még nem a tervezett avulás égisze alatt formálódott, bár azért funkciójában már öregedőbb, és kevésbé időtálló mint a b4-es vagy b3-as kotri kistesói voltak! Egyébként 180-pacihoz nem kell okvetlenül quattro (Joey tud erről mesélni), de nyilván vezetési élményben, ég és föld a kettő, mármint a frontos és az összkerekes, főként esős, nyálkás takony időben vagy mostanság télen! Más a dinamikája az autókázásnak, egy feltöltött kotrival... ez egyértelmű! S azt, hogy a kotri-építésről lebeszéltelek, továbbra is tekintsd ajándéknak, kölyök ábrázatod megtartása okán, mert mire víziód elkészült volna addigra Te elkékülsz sőt beleőszülsz, azt biztosra mondom... túl azon hogy szürreális pénzeket kellett volna a talicskából rálapátolnod!



köszönöm is a tanácsot, viszont a kiemelésről nem mondtam le, mert ez tényleg vicc, viszont akiket itt lejjebb ajánlottatok az ültetni vágyó kollégának, azok nem tudnák nekem is meg csinálni esetleg hogy picit hosszabb legyen a rugó, ezáltal egy picit magasabb? mert amit te irtál az egy picit drágának hangzott, azért a kemény 2cm-ért, és azt is nehezen értem, hogy ennél nagyobb kiemelést már mindenféle alkatrész tönkre vágásával honorál az autó.

"Turbo lag is that short period of time when the car next to you thinks they are going to win."
Vissza az elejére
Balage
2016.01.31 - 18:47
Budapest

Regisztrált tag #43
Regisztrált: 2010.06.30 - 13:54
Üzenetek: 718
Muthe írta ...

Persze Nem mocsarat akarok járni vele, viszont hogy egy kisebb földes úton kevés legyen a kocsi, azt már nem viselem el. meg ha van egy pici hó, akkor is küszködni kelljen. És ami miatt neked is kotród van, hogy egy pici nedvesség, és már a 110 ló is 3-ig kapar. na ez kiborít. És én pedig szeretnék egy kb. 180 pacit kihozni, de ahhoz már kell az a másik 2 kerék is hogy dolgozzon. Igazából ennyi. De sikerült le beszélni, úgyhogy még sok sok hónap/év gyűjtögetés vár rám, viszont ha lesz is quattro, akkor is kell rajta magasítanom, mert ez röhej amit ez a típus produkál.

Én pont az elmúlt időszakban készültem el az autó kiemelésével, előbb egy mulatságos bokorugró allroad-ot sikerült az A4-b5-ből csinálnom, aztán átálltam egy formailag kvázi gyári hasmagasságra, (mert korábban porig ültetett b5- alkalmatlan volt a fővárosi tempós használatra, ez a bokorugró flash, viszont design-ként idétlen külsőt kölcsönzött a kis-Audinak)! Így ezzel a bitang megerősített futóművel, szinte decimális helyett-, centiméterekben alig mérhető rugóutas beépítéssel, kvázi nagyon jóízűeket lehet már autózni, /50-es 17collos gumikon is! Hibátlan csak kicsit- nagyon sportos, kőkemény, és valóban azoknak való, akik szeretik érezni a kapcsolatot útjuk során végig az aszfalttal!
Szerintem b5-kotrira sokat nem kell gyűjtened, fillérekért megkapod, boldog boldogtalan veszi ezeket bagóért! Talán ez az első- és utolsó A4-es széria, ami még nem a tervezett avulás égisze alatt formálódott, bár azért funkciójában már öregedőbb, és kevésbé időtálló mint a b4-es vagy b3-as kotri kistesói voltak! Egyébként 180-pacihoz nem kell okvetlenül quattro (Joey tud erről mesélni), de nyilván vezetési élményben, ég és föld a kettő, mármint a frontos és az összkerekes, főként esős, nyálkás takony időben vagy mostanság télen! Más a dinamikája az autókázásnak, egy feltöltött kotrival... ez egyértelmű! S azt, hogy a kotri-építésről lebeszéltelek, továbbra is tekintsd ajándéknak, kölyök ábrázatod megtartása okán, mert mire víziód elkészült volna addigra Te elkékülsz sőt beleőszülsz, azt biztosra mondom... túl azon hogy szürreális pénzeket kellett volna a talicskából rálapátolnod!


[ Módosítva 2016.01.31 - 21:33 ]

R32_A3_8p_24V Quattro
Vissza az elejére
Balage
2016.01.31 - 18:31
Budapest

Regisztrált tag #43
Regisztrált: 2010.06.30 - 13:54
Üzenetek: 718
Ez a rugózsugorító társaság az akinél én is zsugoríttattam a bontott gyári magasságú rugókat! A teljes rugóhossz 10%-kal lehet max rövidebb, de mivel baromi sok ügy szól még bele a karosszériád magasságába amit nehéz mérni, így 2-3-ismeretlenes az egyenleted! A társaság ügyes, annyira hevítik meg a rugókat hogy dinamikájuk ne menjen el, de a zsugorodás már maradandó alakváltozást jelentsen! Nekem működik, de a korábbi gyári sportfutóműves ültetésnél csak 1-2cm-rel lett így magasabb! Végül szétszedtem ismét; bent-hagytam a zsugorított összenyomott rugókat, beletettem a germán gyári 22mm-es emelőpogácsákat a rugótányér alá, és most áll úgy az autó, mintha gyári hasmagasságú lenne, csak éppen kvázi már összenyomhatatlan! Erősített futóműhöz való új gázos gátlók, csumára összehúzott rugesszel, olyan bitang, hogy magas és mégis mozdíthatatlan! Úgyhogy a zsugorítás szuper dolog, de a gátlón még sok fog múlni, a menetstabilitásban! Ilyen házi ültetésre nincs recept, szerintem idehaza marhaság is, én havonta qrtam oda a V6-os alját és már nagyon idegesített, pedig brutál alu kartervédőt is raktam a kocsi alá!! Úgyhogy a rugózsugorítás valóban jó, de gátlókat mindenképpen újakat rakjál majd alá! Minőségi bontott cucc (meg) nincs! Engem a B5-klub feddhetetlen ügyvezetője cseszett át a palánkon, így az autóm komplett futóművét szétszedtem, összeraktam a makulátlan használt minőségi bontott motyóból, majd összeszerelés után azonnal ment vizsgára, ahol látták hogy minden gyönyörű és felújított, de a gátlók- és így a futómű egy nagy rakás szart-se-ért! Mosolyogtak, átengedték, de szethedtem szét ismételten! Úgyhogy bontott minőségi cucc, csak akkor létezik, ha a donor autót Te magad is tökéletesen ismered... az itteni magyar betyárok, illetve használt alkatrészt áruló fickók legtöbbjének, sajnos a fejébe kellene beleállítani azon tönkrement ócska alkatrészeket szárazon, amelyeket még van arcuk hebegve-habogva eladni! Bár minden rosszban van valami jó, ma már álmomban szétszedem és összerakom a futóművemet...
Méricskézned viszont mindenképpen kell, hiszen jól látható b5-nél, hogy például nyugalmi állapotban egy gyári és a gyári sportfutóműves ültetőrugó között ~7,7cm- van alapból! Zsugorításnál meg arányokat és minden egyebet figyelembe kell venned, motorsúly, miegymás, de az összenyomott rugó nem lesz keményebb, csak amennyivel rövidebb a rugóútja!

albertt írta ...

Joey írta ...

[/quote1453732438]

Kár, mert úgy már kész lenne. Több mint 180e km-t mentem vágott rugóval, nem volt vele semmi baj.
Szerezz 4 bontott gyárit, és nyomasd össze itt: LINK


Hát, elmentettem az oldalt. Valóban elég lenne ennyi is ahhoz a 3 centihez? A gátlók nem sínylik meg?
Minőségi bontott cuccal érdemes foglalkozni?




[ Módosítva 2016.01.31 - 21:29 ]

R32_A3_8p_24V Quattro
Vissza az elejére
QUATTROPOLITAN
2016.01.27 - 08:05
PÉCS

Regisztrált tag #7935
Regisztrált: 2014.08.14 - 09:46
Üzenetek: 4
Sziasztok!

Régen jártam itt, segítsen aki tud.

20V AAN-et szeretnék átalakítani TFSI trafósra.
Majdnem összeállt már a képlet, kapcsolási rajzom már van.
Csatikkal és "milyen" trafót tegyek bele még hátra van.
115E-L-M cikk kódúak ugyan azok, csak más típusú autóba valók?

KÖSZÖNÖM SZÉPEN ELŐRE IS KEDVESSÉGETEK!

Üdv: Gábor

SÁROS UTAT, KÖSZI A SEGÍTSÉGEKET!
Vissza az elejére
albertt
2016.01.26 - 19:37
Dunavarsány

Regisztrált tag #1224
Regisztrált: 2011.10.27 - 20:06
Üzenetek: 127
Joey írta ...

albertt írta ...

Köszönöm a választ! Vágni biztosan nem szeretném, de a tipp szerint már találtam is ígéretes adatokat.
Köszönöm!



Kár, mert úgy már kész lenne. Több mint 180e km-t mentem vágott rugóval, nem volt vele semmi baj.
Szerezz 4 bontott gyárit, és nyomasd össze itt: LINK


Hát, elmentettem az oldalt. Valóban elég lenne ennyi is ahhoz a 3 centihez? A gátlók nem sínylik meg?
Minőségi bontott cuccal érdemes foglalkozni?
Vissza az elejére
Joey
2016.01.25 - 14:49
Kistarcsa

Regisztrált tag #21
Regisztrált: 2010.06.16 - 19:40
Üzenetek: 1562
Lorka írta ...

menci76 írta ...

Sziasztok!
Ha nincs gondja az embernek (vagy nem elég), akkor csinál magának.
Szóval. B2 80as Coupé quattrosítással kapcsolatban érdekel minden. Kardánalagutat kell-e bővíteni, a segédkerethez illetve a rugóstagnál kell-e variálni az alján, mik a kompatibilis alkatrészek a ritka gyáriak helyett stb.
Köszi:)

Olvasd el lejjebb Joey hozzászólását. Esetleg kissé nehezebb lesz értelmezni, de a lényege, hogy: nem érdemes. Akkora macera, hogy szakértelem, rutin és komoly műszaki háttér nélkül esélytelen a siker. Más a padlólemez, a csomagtér belseje, a tank, ésatöbbi, stb. Szerintem egyszerűbb egy akármilyen lepukkant kotró kupét szerezni (vagy maga a donor) és azt felújítani. Sztem árban nem lehet különbség és akkor minden stimmelni fog, a bölcső bekötési pontok, futómű bekötési pontok, stb. Nem lesz meglepetés...
Olvass vissza, ezt a témát időnként már többször is fölvetették...


Azért B2-ből épkézláb quattrot nem olyan egyszerű szerezni (bár ki tudja).
TBIRO itt a fórumon már megbirkózott egy ilyennel.

T D I
Vissza az elejére
Joey
2016.01.25 - 14:34
Kistarcsa

Regisztrált tag #21
Regisztrált: 2010.06.16 - 19:40
Üzenetek: 1562
albertt írta ...

Köszönöm a választ! Vágni biztosan nem szeretném, de a tipp szerint már találtam is ígéretes adatokat.
Köszönöm!



Kár, mert úgy már kész lenne. Több mint 180e km-t mentem vágott rugóval, nem volt vele semmi baj.
Szerezz 4 bontott gyárit, és nyomasd össze itt: LINK

T D I
Vissza az elejére
Oldal:  1 [2] 3 ... 207 208 209  

Ugrás:     Vissza az elejére

Téma átvétele: rss 0.92 Téma átvétele: rss 2.0 Téma átvétele: RDF
Powered by e107 Forum System