Limitált Audi jöhet Az Audi idén júniusban, Le Mans-ban mutatta be első dízelmotoros S-modelljét, az SQ5 TDI-t. Az SQ5-be háromliteres, V6-os biturbó-dízel került, melynek legnagyobb teljesítménye 313 lóerő, csúcsnyomatéka 650 newtonméter. ![]() Bár az Audi már az SQ5 TDI alapkivitelét is az igényesebbeknek szánta, most limitált szériával is megcélozza a tehetősebb vásárlókat. Az exclusive concept nevet viselő modell a motort megörökli a szériakiviteltől, az erőt pedig nyolcgangos tiptronic váltó továbbítja a quattro összkerékhajtáshoz – így 5,1 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t. A limitált szériás Audi elsősorban külsejében tér majd el az alapkiviteltől: kristály hatású kék fényezést kap, xenon-fényszórókkal, ledes nappali menetfénnyel, valamint négy kipufogóvéget. A belteret a fekete nappabőr és a hófehér kontrasztvarrások teszik elegánsabbá. ![]() Az exclusive concept tanulmányautó a Párizsi Autószalonon mutatkozhat be, a széria pedig valóban limitált: mindössze ötven darabot készít majd belőle a quattro GmbH, ára 92 ezer euró (26 millió forint) körül lesz, vagyis 10 millió forinttal kerülhet többe, mint az SQ5 TDI alapmodellje. Forrás: LINK [Beküldte Rocko] |
Tud annyit, mint egy TDI? Ezt is megértük. A németek hibridautót gyártanak. Reprezentatív, hiszen drága technika, kell a lé ahhoz, hogy az ember megvehesse. Bár nem tudom, hogy miért pont a leggazdagabbakról hiszik azt, hogy ennyire spórolni akarnak. ![]() Lássuk be, aki ma mifelénk ki tud köhögni húszmilliót egy jól felextrázott Audi A6 Hybridre, az nem szegény ember. Esetleg nem szegény cég nem alacsony beosztású alkalmazottja. De tessék elhinni, az ilyen emberek sosem attól lettek gazdagok, hogy keveset költöttek, hanem attól, hogy sokat kerestek. Azt ugyan nem zárnám ki, hogy nem pazaroltak – de ez önmagában kevés. Hogy egy példát mondjak, én sem pazarolok, és még sincs A6 Hybridem. Forrás: LINK [Beküldte Rocko] |
Elkészült az új sport-Audi Az Audi leleplezte az RS5-ös legújabb változatát, amely lényegében egy vászontetőben különbözik az eddig gyártott változattól. A Cabrio mindent örökölt a kupétól, régi vágású, de hangulatos motorját is. ![]() A 4,2 literes, 450 lóerős V8-as, az egyik utolsó magas fordulatszámú szívómotor a kategóriában a nyitott A5 karosszériával is ugyanolyan könnyedén elboldogul, mint a csukottal. A hétfokozatú dupla kuplungos automatán és az állandó összkerék-hajtáson keresztül 4,9 másoperc alatt gyorsítja fel az RS5 Cabriót 100 km/h-ra. A végsebesség a szokásos, elektronikusan beállított 250 km/h, de a gyáriak némi felárért hajlandóak átállítani a limitert, így 280 km/h-val előzhetünk vele az autobahnon. A lényeg itt persze a kabrióság: az RS5 többrétegű, hangszigetelt vászontetőt kapott, amely könnyebb, és kisebb helyen fér el, mint az összecsukható keménytetők. A mozgatás ideje átlagosnak mondható, 15 másodperc kell a kinyitásához vagy becsukásához, viszont a művelethez nem kell megállni, legfeljebb lassítani: 50 km/h alatti tempó mellett végrehajtható a művelet. Az RS5 Cabrio persze látványban is jelentősen különbözik gyengébb testvéreitől: 19 hüvelykes felniken gördül, emellett a diffúzoros hátsó lökhárítóval, körben kötényezéssel és szénszálas hátsó lökhárítóval igyekeztek feldobni a látványt. A kényelemről fűtött első ülések és szélterelő gondoskodik. Ugyan a premiert már most megtartották, de a forgalmazást most beindítani nem lenne értelme, hisz épp vége a kabrió-szezonnak. Nyilván ennek köszönhető, hogy 2013 elejére időzítették a piaci bevezetést, bár aki kíváncsi az RS5 Cabrióra, a Párizsi Autószalonon élőben is megcsodálhatja Forrás: LINK [Beküldte Rocko] |
Az Audi 450 lovas meglepetése Az Audinál még tartja magát a régi iskola: az RS5-ösben még a pörgős V8-as szívómotorok egyikét használják, és úgy hallani, ugyanez a gép kerül a nyitott változatba is, amelyet napokon belül bemutatnak. ![]() A 4,5 literes gép 450 lóerős és 430 Nm csúcsnyomatékú, de ez keveset mond el a lényegről: az utcai autókba kerülő nagy teljesítményű és fordulatszámú motorok egyik utolsó példánya – a másik ilyen az M3-as BMW V8-asa – a nem csak teljesítményével, de hangjával és karakterével is a versenyautókat idézi. Az Audinál tehát tudják, hogyan kell meggyőzni az autóbolond vásárlót. Még ha ott is a kompresszoros V6-os, amelyből simán ki lehetne hozni ugyanekkora teljesítményt, talán kisebb fogyasztással kombinálva, inkább megtartják az üvöltő V8-ast. Mondhatnánk, hogy az időzítés – a premiert szeptember 6-án tartják - fura, hisz épp a kabrió-szezon végén járunk, de az Audi már a jövő évi eladásokat készíti elő – ha minden igaz, jövő tavasszal már a kereskedésekben lesz a leggyorsabb vászontetős modelljük. Forrás: LINK [Beküldte Rocko] |
Chat Box | |
Csak Regisztrált Tagok írhatnak a Chatboxba! here to signup
Összes üzenet (3221)
|
|
Online |
Vendégek: 27 Tagok: 0 Ezen a lapon: 1 Tagok: 11116, legújabb: LngLszl |
Keresés - Első Magyar AudiKlub - |
Legújabb fórumüzenetek |
Nincsenek üzenetek |