Hatodik kategória díját nyert egymás után az Audi TFSI technológia! Nemzetközi Év Motorja díj 2010-ben az Audi TT RS 2,5 literes TFSI. 35 ország, összesen 71 autós újságírójából álló zsűri a 2,0 és 2,5 liter közötti kategóriában az Audi TT RS 2,5 literes, turbófeltöltésű FSI-aggregátját választotta 2010-ben a nemzetközi „Év Motorjának” („International Engine of the Year“).Azért kicsit mi is büszkék lehetünk rá, hiszen nemcsak a motor, hanem a jármű is az Audi Hungariánál készül. Ez a szerény 2480 köbcentis 5 hengeres, turbófeltöltős, közvetlen benzin befecskendezésű FSI technológiás motor, 250 kW (340 LE) 5.400 és 6.500 percenkénti fordulatszámon között, csúcsnyomatéka 450 Nm 1600 a 5300 ford / perc között végig rendelkezésre áll! „Kiemelkedő nyomaték és teljesítmény, karakteres hang – ez a motor egyszerűen mindent tud, amit kell. Az öthengeres technika csúcsa“ – szólt a nemzetközi „Év Motorja” zsűrijének véleménye az Audi TT RS 2,5 literes motorjáról. Az erőteljes öthengeres mindemellett 100 kilométerenként mindössze 9,2 (Coupé) illetve 9,5 literes (Roadster) átlagos üzemanyag-fogyasztásával kifejezetten takarékosnak is bizonyul. 1500 darab készült ebből a motorból Győrben! A motor Coupé változata álló helyzetből 100 kilométer/órára mindössze 4,6, 200-ra pedig 15,9 másodperc alatt gyorsít fel, opcióként akár 280 kilométer/óra végsebességgel is rendelhető. A mindössze 183 Kg súlyú motor, nem csupán a teljes jármű tömegét segít alacsony szinten tartani, hanem az első és a hátsó tengelye közötti tömegeloszlás és tökéletes! Újabb díjával az Audi TFSI-technikája sorozatban immár hatodik kategóriagyőzelmét szerezte a nemzetközi „Év Motorja” („International Engine of the Year“) szavazások sorában. Az elmúlt öt esztendő során az 1,8-2,0 literes kategóriában rendre az Audi 2.0 TFSI erőforrása diadalmaskodott. Az FSI közvetlen üzemanyag- befecskendezés, valamint a korszerű turbófeltöltés egyaránt az Audi alapvető innovatív technikái között szerepel. |
Kukkolókamera az Audi szervizekben Ismerjük a sztorikat: a márkaszervizekben csak lepucolják az olajszűrőt, valójában hozzá se nyúlnak az autóhoz, de százezreket számláznak ki. Ennek a rágalmazásnak szeretne véget vetni egy radikális húzással az Audi: kamerákat szerelnek fel a szervizekben, sőt, a szerelő fejére is, hogy a tulajdonos az autóján végzett munkát teljes részletességgel figyelemmel kísérhesse. Melyik szerelő szereti, ha a háta mögött áll a tulaj, és idióta kérdésekkel vegzálja? Nem véletlen, hogy a műhelyekbe általában nem engedik be az ügyfeleket, hiszen az autójavítás koncentrált munkavégzést igényel. De a tulajdonos elégedettsége az Audinál elsőbbséget élvez: az angliai szervizekben ezentúl a váróteremben élő képen nézheti végig az autója karbantartását, javítását, sőt, rádión keresztül még kérdéseket is tehet fel az éppen munkát végző szerelőnek. Az Audi Cam célja, hogy az ügyfelek követhessék a szerelési folyamatokat, és ezáltal ne érezzék úgy, hogy átveri őket a munkafelvevő - magyarázza Jeremy Hicks, az Audi angliai vezetője. Magyarországon is minden bizonnyal jelentősen növelné a bizalmat a márkaszervizek iránt, ha ellenőrizhetők lennének a munkafolyamatok - már ha a szerelők hajlandók lennének elviselni a tulajdonosok szekálását. LINK [Beküldte Rocko] |
2010 Audi A5 2.0TFSI Quattro - Teszt "Aki csak meglátja szerelem első látásra. Nehéz úgy elmenni mellette hogy meg ne ragadna rajta a szemünk." - írja egy Angol napilap - A recept egyszerű! Fogunk egy lefaragott külsőt, 19,5 "kerekek (ami nem kicsit ráülteti az aszfaltra) és a zsír gumik, 6 sebességes kézi váltó és az autó sportosságot sugároz. A 256 N/M-es nyomatékot már a nagyon alacsony 1500-as rpmen megkapjuk, ami hihetetten morgó hangot ad neki. Nagyon jól fogja az utat, és a nagy nyomatéknak hála erőteljes kigyorsításokra képes. Az A5 egy igazi vezető autós, nagyon pontos, nagyon kiszámítható kezelési tulajdonságokkal. Mintha látná a sofőr gondolatait. Persze nem azért vesz az ember audit, mert jól morog a motor, a páratlan szép bőr belső ami szinte alapfelszereltség még nagyob kényelmet és eleganciát sugároz, viszont még mindig egy sport autóról beszélünk. Az audi híres arról, hogy autói belsejére is odafigyel. Az ülések kényelmesek, a váltókar mögött pedig megtalálható az MMI vezérlő gomb amivel nem csak a 3. generációs navigációt, a telefont de az autó több fő funkcióját is szabályozhatjuk. Itt most sorolhatnám az esőérzékelős ablaktörlőt, tolató érzékelők és a kamera, kiváló fények Automatikus be / ki kapcsolása, Bluetooth telefon-párosítás, hangutasítások, Homelink garázs ajtónyitás, de ez mind-mind már megszokott az A5-nél (bárcsak az öreg ezeréves dachia-jában és elérhető lett volna, amikor anyu hívott minket, hogy hol késünk már a piacról). A hátsó ülések kényelmesek lehetnek egy átlagos testfelépítésű és magasságú utasnak, de hát nem is egy kirándulós autórol beszélünk, amivel a család +2 kosárlabdás csemetéje a hátsóülésen bejárja a Mátrát. Azért ha mégis beültetik őket, akkor sincs gond, mert az elektromosan állítható első fejtámláktól úgyis kilátnak Összességében szeretjük a sok apró kis dolgot amit az Audi csinál, a vezetés sokkal kényelmesebb és szórakoztatóbb velük. Sajnos, van néhány dolog nem-gyerebe. A biztonsági öv nem állítható függőlegesen, ami azért egy hosszabb úton igencsak kicakkozhatja a nyakunkat. A hatalmas napfénytető amit csak buktatni lehet, nem értem miért nem került ebbe is egy csúsztatható, úgy mint pár testvérébe (A3, Q5, Q7)? Mindenesetre aki érezni akarja a szelet a hajába, az inkább vegye meg a cabrio változatot. Ezek az apró hibák azért nem fognak nagy hasfájást okozni nekünk, hiszen az óriási belső kényelem, kissé szerény 2.0TFSI motor, bizony igen inspiráló. Végtére is, az A5 egy olyan autó, amit csak szeretni lehet. Amikor leállunk vele a parkolóba, biztos hogy visszalesünk a válunk fölött, és elégedetten mosolygunk, tervezve a délutáni Shoppingolást a kedvesünkkel, mert azért kibírható ha egy ilyen autóval megyünk a közeli TESCOba. |
Az új ABT AS8! Elkészült az ABT AS8, vagyis az új Audi A8. A módosított autó megőrizte eredeti karakterét, de az új kiegészítőkkel kissé sportosabb. Az autóversenyzésben is érdekelt tuningcég az eredeti lökhárítókat egészítette ki új spoilerekkel. Elöl így is egészen visszafogott az A8, hátul viszont elsősorban az új különleges kipufogóknak köszönhetően sokkal látványosabb. Azért, hogy szép egységes legyen a kép, az immár alacsonyabb lökhárítókat látványra egy hasonlóan mélyre húzott küszöb köti össze. Az új optikai csomag részeként 20, illetve 21 colos kerekek kerülnek az A8-ra. A futóműhöz nem nyúltak, hiszen a légrugós felfüggesztés az út- és sebességviszonyoknak megfelelően változtat a beállításokon. A 4,2 literes TDI teljesítményét a motorvezérlés átprogramozásával 350-ről 385 lóerőre emelték. A maximális nyomaték ugyanakkor 800-ról 880 newtonméterre kúszott fel. Összességében elmondható, hogy az A8-ból nem lett versenyautó, a sportosabb igényű vevők számára megfelelő lehet. |
Chat Box | |
Csak Regisztrált Tagok írhatnak a Chatboxba! here to signup
Összes üzenet (3221)
|
|
Online |
Vendégek: 15 Tagok: 0 Ezen a lapon: 1 Tagok: 11116, legújabb: LngLszl |
Keresés - Első Magyar AudiKlub - |
Legújabb fórumüzenetek |
Nincsenek üzenetek |