Bejelentkezés vagy Reg!


USER:
PASS:

 
 
 
Az Audi beszáll a formula-versenyzésbe
A Formula 1-be hiába várják a VW csoport luxusmárkáját, hisz a németek túl drágának ítélik az autósport csúcsát. Ugyanakkor úgy néz ki, a frissen alakuló Formula E-ről más a véleményük: úgy néz ki, gyári Audi támogatású csapatot indíthat jövőre az Abt Sportsline.



Bár néhány hónapja még úgy tűnt, senkit nem érdekel az elekrtomos formula-versenyautók számára szervezett bajnokság, mostanra megtelt a mezőny. Az Abt Sportsline, amely hagyományosan az Audi egyik verseny-partnere – jelenleg a DTM-ben indulnak gyári színekben – már a tizedik csapat, amely jelzi részvételi szándékát. A tízfutamos nemzetközi versenysorozat elindításához így már minden készen áll, már csak azt nem tudni, hogy sikerül-e felkelteni az autósport-rajongók érdeklődését a hangtalanul száguldó versenyautók iránt.

A tervek szerint Kínában, Malajziában, Hong-Kongban, Uruguayban, az Egyesült Államokon belül Kaliforniában és Floridában, Monacóban, Németországban és Nagy-Britanniában lesz egy-egy futam. Egy-egy futam 45 percig tart majd, de mivel az elektromos autók ennyit nemigen tudnának megtenni versenytempóban, ezért minden pilótának két autó áll rendelkezésére minden versenyen. Az autók egyébként a becslések szerint 3 másodperc alatt érik majd el a 100 km/h-t, a végsebességük pedig 220 km/h körül lesz, azaz jóval lassabbnak ígérkeznek, mint az F1-es versenyautók.

A Formula-E-től egyebek közt azért várnak sikert a szervezők, mert az alacsony zajszint – egy verseny nem jár 80 dB-nél nagyobb hangerővel, azaz nem hangosabb egy forgalmas utcánál – miatt szinte bárhol, akár zsúfolt nagyvárosokban is megrendezhető.

Forrás: LINK
[Beküldte loldma]

Beküldte Po-Béla on 2013.11.20. - 18:46:04 | Comments: OFF  |  Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban
 
 
 
 
 
Új Audi Quattro, már 700 lóerővel
Frankfurt 2013
Az Audi szűk egy héttel a premier előtt nyilvánosságra hozott minden lényeges információt a Frankfurti Autószalonon bemutatkozó Sport Quattro tanulmánnyal kapcsolatban. Ahogy korábban is sejteni lehetett, nagyobb, drágább és komplikáltabb lett az autó, mint 2010-es elődje, de talán épp ezért megéri majd az Audinak gyártásba küldeni.

A 2010-es Quattro tanulmány nagy siker volt – talán ennek köszönhető, hogy annak karakterét szinte egy az egyben átmentették a Sport Quattróba. Megmaradt a rövid orr az óriási légbeömlőkkel, a jellegzetes, trapéz-forma hátsó tetőoszlop, sőt, még a hátsó fényszórók kialakítása is nagyon hasonlít az elődére. Ugyanakkor úgy tűnik, a léptéken változtattak: az új gép 4,6 méter hosszú, 1,96 méter széles és 1,39 méter magas – azaz kupénak meglehetősen testes. Ráadásul nem is könnyű, 1,85 tonnát nyom üresen.

A méretnövekedés nyilván annak köszönhető, hogy ezúttal az RS7 műszaki alapjait használták, némileg megrövidítve, ezért lett a Sport Quattro a kupék közt hatalmas méretű. Az autó persze így sem lesz lomha, hisz az orrába két motor is kerül, az RS7-esből ismert 560 lóerős, ikerturbós, 4 literes V8-as, és mögé, a nyolcfokozatú Tiptronic automata váltó elé egy villanymotor 150 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal. A rendszer összteljesítménye 700 lóerő és 800 Nm – ez utóbbi elektronikusan korlátozott érték lehet, hisz csak a benzinmotor tud 700 Nm-t, de a hajtáslánc valamelyik eleme biztosan megadná magát, ha ráeresztenék a két motor összességében 1100 Nm-nyi nyomatékát.

Az összkerék-hajtású gép így is 3,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 305 km/h, azaz ilyen szempontból egy ligában játszik akár az Audi R8-assal. Ugyanakkor akár négy személy is elfér benne – ha nem is nagyon bőségesen – és akár 50 kilométert is megtehet tisztán elektromos üzemben. A gyári fogyasztási adat 2,5 liter száz kilométerre, a szén-dioxid-kibocsátás pedig 59 g/km, de ezt nyilvánvalóan úgy számolják, mintha a 14,1 kWh kapacitású akkumulátor energiája ingyen volna.
Teljes cikk és forrás: Totalcar

Beküldte emiklos on 2013.09.05. - 21:53:57 | Comments: OFF  |  Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban
 
 
 
 
 
A világ leggyorsabb autója jégen

A Nokian legújabb szöges gumijaival szerelt Audi RS6-os megdöntötte a jégen száguldás világrekordját. Ugyanez a páros korábban 331,610 km/h-val tartotta a csúcsot, ezt most 335,713 km/h-ra sikerült javítani. A rekordkísérletre - az előzőhöz hasonlóan - a finnországi Oulu egyik befagyott öblén került sor, a Guinness szabályainak megfelelően két, ellenkező irányba végrehajtott futás átlagolása után jött ki az eredmény. Az Audit Janne Laitinen vezette, az előző rekordnál is ő ült a bal egyben.

Forrás: LINK
[Beküldte Újbácsi]

Beküldte Po-Béla on 2013.03.16. - 12:13:54 | Comments: OFF  |  Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban
 
 
 
 
 
Dízel sportkocsit akar az Audi
Dízel sportkocsit akar az Audi






Meglepő nyilatkozat hagyta el az Audi műszaki igazgatójának száját. Wolfgang Dürheimer megerősítette, hogy a dízel-elektromos szupersportkocsi előállítását célzó program él és virul.


Az R20-asként emlegetett gép állítólag a Le Mans-ban évről évre taroló Audi versenyautók műszaki megoldásait hasznosítaná, persze utcai használatra alkalmas formában. Az idei Genfi Autószalonon bemutatott szuperautók – a McLaren P1 és a LaFerrari – valamint házon belül a Porsche 918-as vetélytársa lenne a világ leggyorsabb dízel-autójának szánt modell, azaz akár 900 lóerő feletti teljesítményt nyújthatna, karbonszálas karosszériába csomagolva. A technika tehát megvan, és úgy néz ki, Dürheimer részéről a szándék is. „Egy ilyen autó megérdemli, hogy megépítsék, és én harcolni is fogok ezért az ötletért.” – mondta az igazgató


forrás: totalcar teljes cikk: LINK
[Beküldte Po-Béla]

Beküldte Po-Béla on 2013.03.10. - 18:45:33 | Comments: OFF  |  Nyomtatóbarát változat Hír létrehozása pdf formátumban
 
 
 
Oldal:  1 2 [3] 4 ... 42 43 44